דילוג לתוכן

מדריך: הכנה לטיול סולו

מדירך: הכנה לפני מסע סולו

מסע סולו –  דרך חיים

לצורכי נוחות בלבד, הפוסט כתוב בלשון זכר, אך הוא מיועד כמובן לכלל הקוראים והקוראות.

טיול לבד יכול להיות חוויה עוצמתית ומשחררת, המאפשרת לך להתחבר לעצמך, להתנסות במצבים חדשים ולהכיר את העולם בדרך שאין דומה לה. אין ספק שזו חוויה שיכולה לשנות את התפיסה שלך על החיים. אתה תלמד להכיר את עצמך, ולא תאמין למה אתה מסוגל.

אך יחד עם זאת יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שצוללים לתוך המסע הזה. אם אתה שוקל לטייל לבד, הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל את הדרך וליהנות מכל רגע.

טיול אופנוע לבד הוא יותר ממסע פיזי – זהו מסע פנימי שמפגיש אותך עם עצמך ועם העולם בצורה ישירה. במהלך הדרך תצבור לא רק קילומטרים, אלא גם חוויות, כישורים והבנה עמוקה על עצמך.

כשאתה רוכב לבד, כל החלטה היא שלך. כל אתגר בדרך, בין אם זה תיקון של אופנוע או התמודדות עם מזג אוויר סוער, או סתם מפגש אקראי הופך להזדמנות ללמוד משהו חדש. במהלך המסע אתה תשפר את יכולותיך: בתכנון, קבלת החלטות, שיקול דעת, והבנת התנאים.

העצמה אישית

רכיבה לבד על אופנוע מאפשרת לך לצאת מאזור הנוחות שלך ולהתמודד עם פחדים ואתגרים בלתי צפויים. כל קילומטר שתעבור יחזק את הביטחון העצמי שלך ויפתח את היכולת שלך להסתדר בעצמך. כל חוויה שתעבור, תהיה עוצמתית ומרגשת הרבה ממה שהיית מרגיש אם היית רוכב עם חברים. זהו מסע של העצמה אישית, שבו תלמד להאמין בכוחות, וביכולות שלך להתמודד עם הסיטואציות שתפגוש בדרכך – לעיתים תמצא פתרונות יצירתיים שלא ידעת שקיימים בך.

כל בעיה – בין אם זה תקלת מכנית, כביש לא בטוח או ניווט לא נכון – דורשת פתרון מיידי. אתה תפתח יכולת קבלת החלטות, תתמודד עם אתגרים שדורשים מחשבה יצירתית ומהירה, ובתוך מספר ימים, לא תשים לב  שזה הפך לחלק טבעי מההתנהלות שלך.

בהתחלה אולי תרגיש מנותק ולבד, וזה בדרך כלל יקרה בשבוע הראשון. בתוך תוכך אולי תרגיש מבוהל מהעוצמה שאתה חווה אבל עם הזמן תבין שזו הזדמנות להתחבר עמוק יותר עם עצמך ועם הסביבה. אתה תלמד ליהנות מהשקט, להתרכז במחשבות שלך ולהתמודד עם תחושת הלבד בצורה בריאה.

בעוד שטיול סולו יכול להיראות מבודד ובודד, הוא מאפשר הזדמנות נהדרת לאינטראקציות עם אנשים שבדרך כלל לא היית פוגש אם היית מטייל עם חברים. אנשים ייגשו אליך מתוך סקרנות או רצון לעזור, אתה תמצא את עצמך מתחבר אליהם בצורה מפתיעה.

כשתגיע למקומות מסוימים  תמצא את עצמך מוקף מקומיים ותיירים כמוך, שיתחברו אלייך בגלל הסקרנות שאתה משדר בדרך המסע שלך. תמצא את עצמך משנה תכניות בעקבות מפגשים אקראיים. כל קשר שתיצור יהיה חרוט בזיכרונך ובכול נתיב שתעבור תמצא חברים חדשים שאיתם תשמור על קשר למשך שנים.

לא תשים לב לזה, אבל אחרי שבוע או קצת יותר על הדרך, תעבור טרנספורמציה פנימית. ביום-יום זה לא תמיד יהיה מורגש – אולי בתחילה תרגיש רק את המרחב הפיזי שכבשת, את הנופים שמסתובבים סביבך. אבל פתאום, אחרי כמה ימים, תתחיל לשים לב לדברים אחרים. המחשבות שלך משתנות, הגישה שלך כלפי אתגרים משתנה, וגם הדרך בה אתה רואה את עצמך. הביטחון העצמי שתפתח יהפוך אותך לאדם שליו יותר.

תלמד להתמודד עם דברים שלא תיארת לעצמך שתצטרך להתמודד איתם. זה לא רק על איך לשרוד את הדרך, אלא על איך להתמודד עם מה שצץ במחשבות שלך, איך להתמודד עם שקט, עם הלבד, ואיך בכל רגע לקחת צעד קדימה. זה תהליך, אבל בשלב מסוים אתה תרגיש שלצאת לבד זה יתרון. בעצם זו הזדמנות טובה להכיר אנשים ובעיקר את עצמך, כמו שמעולם לא הכרת.

כשתחזור מהמסע, אתה תסתכל על החיים מזווית שונה.

תכנון המסלול – החלק המרגש.

תכנון המסלול הוא לא רק שלב טכני – זהו אחד החלקים המהנים והמרגשים ביותר לפני היציאה למסע. זו ההזדמנות שלך לדמיין את הדרך, עם זאת, חשוב לזכור שתכנון טוב דורש גמישות ומוכנות לשינויים. דברים לא תמיד יהיו כפי שתיארת אותם, אבל זהו בדיוק חלק מהקסם ומהחוויה של הטיול.

הכרת מזג האוויר באזורים שבהם תעבור

מזג האוויר הוא שחקן מרכזי בכל מסע אופנוע. כדי להיות מוכן, חשוב להיעזר באפליקציית מזג אוויר שמתעדכנת בזמן אמת ולבדוק את התחזיות מדי יום.

הבנת התנאים המקומיים: אם תכננת לרכוב דרך אזורים הרריים, כדאי לדעת אם צפויים גשם, ערפל או קור.

תכנון המסלול:

מקומות שנראים מבטיחים בזמן התכנון עשויים לא לעמוד בציפיות, כשתגיע אליהם, ולעיתים תפגוש אנשים או תראה נופים שידרבנו אותך לשנות את התוכניות.

גילוי הזדמנויות חדשות: המלצות מקומיים או תמונות שתגלה בדרך יכולות להוביל אותך למקומות שלא תכננת עליהם מראש.

קבע יעדים כלליים, אך הימנע מתכנון קפדני מדי של זמנים ומרחקים.

זכור, הדרך היא הטיול.

תכנון המסלול הוא חלק מרגש, אך חשוב לזכור – כל מסע סולו הוא גם מסע של גמישות ויכולת להסתגל לשינויים. מה שנראה כטעות עשוי להפוך להזדמנות, והמלצה חמה שקבלת עלולה להיות משעממת.

ביגוד למסע סולו:

כשתכין את הביגוד  חשוב לזכור שעליך לשמור על איזון – עודף משקל יהפוך את הרכיבה למסורבלת. תמיד יש אפשרות לקנות משהו בדרך אם תמצא צורך, אבל ככל שתהיה מוכן מראש, כך תוכל להימנע מהתעסקות מיותרת בענייני ציוד באמצע הדרך.

עוד לא פגשתי רוכבים שלא לקחו ציוד עודף. גם אני נאבק בזה כשאני אורז.

בגדי רכיבה:

מניסיון, אישי, הגעתי למסקנה שעדיף לבחור ביגוד שמתאים לכל העונות. המעיל שאתה בוחר חייב להיות מעיל עמיד במים, לעיתים תרכב קטעים בגשם, ולא תמיד תוכל לעצור כדי להחליף לחליפת סערה. המעיל צריך להיות עם פתחי אוורור, כך שבמזג אוויר חם תוכל לפתוח אותם ולהימנע מחום קיצוני.

חולצת רכיבה מתחת למעיל יש לה משמעות רבה – אני זוכר את התקופה בה רכיבה עם חולצת טריקו קצרה מתחת למעיל, בזמן מזג אוויר חם יצרה הזעה מרובה, במיוחד במקומות שרכבתי בהירות איטית. לאחר זמן, עברתי לחולצות ארוכות ומאווררות שמפחיתות את ההזעה. ובמהירות גבוהה, הרוח שזורמת מפתחי האוורור מייבשת את הזיעה במהירות. תחושת נוחות מורגשת  כמו מזגן. חשוב לדעת, ברכיבה שחוצה מדינות עלולים לרכב במזג אוויר חם ויבש ולעיתים באזורים הררים לחים וגשומים.

אותו דבר גם לגבי המכנסיים –מכנסיים שמתאימים לארבע עונות עם פתחי אוורור ואטומות למים, יעשות את העבודה.

מגפיים:

לעולם אל תרכב עם נעליים רגילות או נעלי רכיבה( זה מתאים לרכיבה בעיר) – כשאתה רוכב על אופנוע, ההגנה על הרגליים היא קריטית. מגפי אדוונצ’ר הם הבחירה הטובה ביותר, כי הם מציעים לא רק הגנה מצוינת מפני נפילות, אלא גם נוחות להליכה. כל רוכב שמעריך את בטיחותו מבין שזו השקעה הכרחית.

כפפות:

אני נוהג לקחת איתי שלוש  סוגים שונים של זוגות כפפות, כדי להיות מוכן לכל מזג אוויר. זוג אחד של כפפות חמות ועמידות במים, חשוב במיוחד לימים גשומים וקרים.  גם זוג כפפות קיץ קלות, שיכולות להקל על רכיבה במזג אוויר חם. בנוסף, אני תמיד לוקח כפפות שמתאימות לימים קרירים אבל לא גשומים – הם יספקו את החום הדרוש, במיוחד בנסיעות ארוכות בשעות הבוקר המוקדמות או ערב. כפפות מגוונות מאפשרות לך להיות מוכן לכל תנאי מזג אוויר, דבר חשוב מאוד למסע סולו ארוך ומאתגר.

קסדה:

לבחירת קסדה יש משמעות רבה, במיוחד במסעות סולו ארוכים. מניסיוני האישי, חשוב מאוד לבחור קסדה עם מצחייה. פעמים רבות תמצאו את עצמכם רוכבים בכביש ארוך כשהשמש ישירה מולכם, מה שיכול להקשות על הראייה, גם אם אתם משתמשים במשקף כהה או משקפיים. קסדה עם מצחייה מספקת פתרון מצוין – הטיית הראש מעט מטה, ובזכות המצחייה, אתם יכולים להימנע מסנוור שמש שיכול להפריע לרכיבה. זהו פרט קטן, אבל משמעותי, שיכול לשפר את הבטיחות והנוחות במהלך הרכיבה הארוכה.

תחזוקת משקף הקסדה:

אני מקפיד שיהיה איתי בקבוקון קטן של ספריי לניקוי המשקף, יחד עם בד מתאים לניגוב. חשוב לשמור על המשקף נקי כדי לשמור על ראייה ברורה ובטוחה. בנוסף, ישנם ספריי מיוחדים שגורמים לטיפות הגשם להחליק בעזרת הרוח, כך שהמשקף נשאר נקי מטיפות מים.

חם צוואר:

חם צוואר הוא פריט קטן אבל משמעותי. חשוב שיהיה אתכם, במיוחד בשעות הבוקר והערב כשמזג האוויר קריר יותר. גם אם מדובר בפריט קטן, הוא יכול לשדרג את הרכיבה בצורה משמעותית – הוא שומר על החום באזור הצוואר והגרון, ומונע זרימת אוויר קר לחדור דרך האזור החשוף בצוואר אל מתחת למעיל מה שמונע תחושת קור לא נעימה ומסייע בנוחות הרכיבה (גם צינון).

ביגוד אישי למסע:

חשוב לזכור, שרוב הזמן  תמצא את עצמך רוכב על האופנוע, ולכן הביגוד ישמש בעיקר לשעות הערב ולימים בהם תשהה בהפסקה. אני נוהג לקחת איתי כמות מינימלית, אבל כזו שתספיק לי לאורכו של השבוע:

תחתונים וגרביים: אני לוקח תחתונים וגרביים למשך שבוע. בנוסף שלוש זוגות גרביים חמות וארוכות אם זה קיץ. (בחורף שישה זוגות)

ג’ינס אחד + מכנסי בד ארוכים.

חולצות תרמיות: שתי חולצות תרמיות למקרה שיתקרר. הן קלות, קומפקטיות ומספקות חום כשצריך.

מעיל פוך שמתקפל לתוך שקית קטנה. זה משמש מתחת למעיל הרכיבה במקרה שנקלעים

חולצות טריקו: ארבע חולצות טריקו קלות.

חולצות רכיבה מאווררות: שתי חולצות רכיבה מאווררות. בסוף כל יום רכיבה אני מכבס את זאת שהשתמשתי,זו אחת הסיבות שהן כל כך נוחות – הן מתייבשות מאוד מהר.

קפקפים: לקמפינג, בעיקר לשימוש במקלחות.

נעלי ספורט: נעלי ספורט ומכנסי ספורט – להיות בכושר זה עוזר לרכב טוב יותר.

מגבת –מגבת דקה שמתקפלת קטן ולא תופסת מקום.

ציוד קמפינג:

אוהל- חשוב שהאוהל יהיה מספיק גדול  אבל מתקפל קטן, שמתאים לשני אנשים, כך שתהיה לך אפשרות להכניס את הציוד ולא להשאיר אותו מחוץ לאוהל כשאתה ישן.

יריעת בידוד – אותה תפרוס על הקרקע ועליה תקים את האוהל זה ימנע לחות וישמור את האוהל יבש.

שמיכת בידוד – שמתקפלת קטן, אותה תפרוש בתוך האוהל מתחת למזרן, תגביר את הבידוד זה ייתן הרגשה חמימה ונעימה.

מזרן מתנפח – שמתקפל קטן + סדין.

כרית מתנפחת.

שק שינה שמתאים לטמפרטורת עונת המסע.

פנס נטען שאפשר לתלות בתוך האוהל.

חבל כביסה – כשתרצה לכבס, לא תצטרך לתלות את הכביסה הנקייה על שיחים.

סבון כביסה – אני מעדיף  סבון מוצק.

אל תוותרו על פנס ראש.

חשוב שיהיה איתכם טלפון נוסף למקרה שירטב או יצא משימוש.

אבזור האופנוע לפני יציאה:

אבזור אופנוע בצורה נוחה יקל עליך בזמן עצירות ובזמן חניית לילה.

תיקים קדמיים בנפח שישה ליטר – אני משתמש בהם לכלי בישול ולגזייה. זה זמין כשעושים הפסקת אוכל ולא צריך לפרוק חצי מהציוד.

תיק מיכל – חייב להיות אטום למים. אני משתמש בו לאחסן את המצלמה+ עדשות. טלפון נוסף. כבלי טעינה נוספים. מסמכים ודברים שאני צריך אותם זמינים.

שני תיקי צד מתחת למושב. – אני מאחסן בהם תבלינים בקבוקן שמן זית, סבון כלים וסקוץ.

במזוודות הצדדיות – בצד של האגזוז נכנס ציוד הקמפינג. במזוודה השנייה. את תיק הבגדים וציוד אישי.

מזוודה אמצעית – מחשב, כפפות ותיק עם אוכל + אוכל חירום

על כל מזוודה –תיק אטום למים.

ציוד בישול:

גזייה, שני סירים קטנים כלי להרתחת מים לקפה. (אני באופן אישי מעדיף גזיית בנזין.) סכום.

לדרמן + אולר.

כלי עבודה:

תולעים לתיקון פנצ’יר כולל דבק

קומפרסור קטן.

בוסטר להניע במקרה שהמצבר מתרוקן.

כלי עבודה בסיסים לחזק ברגים.

לסיכום:

תכנון והכנה לטיול סולו, הוא חלק מרגש ובלתי נפרד מחוויית  המסע.

מה שבטוח, שאחרי מסע אחד, תתחיל להתכנון למסע הבא.

אשמח לענות על כל שאלה ולעזור בבחירת יעדים למסע.

תודה שקראתם.

מקווה שהפוסט עוזר ונהניתם לקרוא.

 

 

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

More About My Travels

טיול סובב יוון מאתונה לאתונה - בחמישה ימים

טיול סובב יוון מאתונה לאתונה – בחמישה ימים

אתונה לאתונה. אתונה- נפפקטוס- לפקדה- פרבזה- לריסה- חצי האי פיליון- אתונה חמישה ימים עם אופנוע ארוז ומצוייד, ללא ציוד קמפינג, יצאתי לחמישה ימים. אה, דבר